انگیزش- یا موانع ایجاد آن کدام مهم تر است؟

اولین چیزی که هر خواننده با باز کردن یک سایت انگیزشی با خود خواهد گفت این است که باز هم تکرار!

کم نیستند کتابها- سخنرانی ها- کانالها و گروه هایی که مدام از انگیزش و انرژی مثبت و این دسته کلمات کلیشه ای استفاده میکنند و هوادارانی رو برای خود جمع می کنند…

براستی من هم دچار تکرار زدگی شدم؟!

دوستان فرهیخته و کتابخوان هم خواهند گفت پس آنتونی رابینز و برایان تریسی و باربارا دی آنجلیس و فلورانس اسکاول شین و … تا حالا چکار میکردند!؟

کاملا درست است اما نکته ظریفی وجود دارد که من قصد ایجاد انگیزه ندارم بلکه میخواهم با آگاهی دادن و زیر و رو کردن روان تان موانعی که نمیگذارند شما انگیزه دار شوید را نشان تان دهم آگاهتان کنم و سپس در صدد رفع آن برآییم.

از یاد مبریدکه هرگز:

 

نرود میخ آهنین در سنگ!

سخنرانان و نویسندگان کتب انگیزشی زحمت تولید و کوبیدن میخ آهنین را بردوش دارند و اما در این پازل ساده جای کسی که این سنگ را قبل از تماس میخ، به چوبی نرم مبدل کند هماره خالی است و این میخ بلکه فولادین، پس از صرف زمان و هزینه های فراوان بی اثر، بکناری افکنده خواهد شد.

امروز خداوند راهی را بما نشان داده تا بتوانیم سنگ وجودمان را نرم کنیم تا آنگاه کلام بزرگان در سرزمین قلبمان آرام جای گیرد و زندگی ما را تغییری اساسی دهد.

برای هر بذری زمینی نیاز است و برای هر ساختاری، زیر ساختی.

این مشکلی است که باید حل شود و گرنه برای شنیدن و خواندن آموزه های انگیزشی مراجع بسیاری در دسترس هست و من هرگز جسارت ابراز در این شاخه را نداشته و ندارم.

به شما قول میدهم آگاهی هایی را بدست آورید که برایتان تازه است و پرده از اسراری بر خواهد  داشت که سالها ذهن شما را مشغول کرده بود و کم کم شما را به ورطه ناامیدی سوق میداد.

مادامی که ندانیم:

چرا در یک جمع انگیزشی ۱۰۰ نفره فقط ۵ نفر به موفقیت میرسند،

چرا در یک کسب و کار یکسان با آموزشهای مشابه فقط تعداد معدودی به درامد خوب میرسند،

چرا در جمعی از بیماران همسان، با اعمال درمانهای مشابه و یکجور، فقط تعداد اندکی بسرعت به سلامتی دست میابند،

چرا در روابط زناشویی با آموزشهای پیش و پس از ازدواج، باز هم آمار طلاق بالا میرود

و ….هیچ مشاوره- آموزش- تلقین و مثبت نگری مفید نخواهد بود!

نا امیدتان نکنم! عرضم این است که زمان و سرمایه خود را هدر ندهید! قبل از درمان باید دانست علت چیست اگر علت را کشف نکنید هر اقدامی بیفایده است و مانند همان میخ است در همان سنگ!

این روزها همه سعی دارند میخ را سخت تر و فولادین تر کنند اما کمتر کسی دنبال نرم کردن این سنگ است! راه حلی که شاید بسیار ارزان تر و آسان تر و مانا تر باشد. ان شاءالله.

درباره نویسنده مشاهده تمام پستها

خودآرامی نوین

پاسخ دهید

Your email address will not be published. Required fields are marked *