شما چقدر آدم قدردانی هستید؟

۱. روایت شده که خداوند به حضرت موسی وحی فرستاد که ای موسی حق شکر مرا به جای آر، عرض کرد پروردگارا چگونه شکر کنم تو را که حق شکر تو باشد در حالی که هیچ شکری نیست که به آن ترا شکر کنم، مگر آنکه همان شکر هم نعمتی است که تو به من ارزانی داشتی، فرمود: ای موسی اکنون حق شکر مرا ادا کردی که دانستی آن هم از من است.

۲. خداوند در قرآن آورده است «لئن شکرتم لازیدنّکم ولئن کفرتم انّ عذابی لشدید» از اثرات قابل توجه شکر فزونی نعمت است و از اثرات کفر نعمت، عذاب پروردگار.

۳. و من یشکر فانما یشکر لنفسه و من کفر فان اللّه غنی حمید» هر کس سپاس گزارد جز این نیست که برای خود سپاس گزارده زیرا خداوند بی نیاز و ستوده است.

۴. حضرت علی(ع) می فرماید: حمد و سپاس سزای خداوندی است که حمد را به نعمتها و نعمتها را به شکر پیوند زده و به ازاء نعمتها حمد را واجب کرده و شکر را سبب فراوانی آنها قرار داده، بر نعمت هایش او را حمد می کنیم چنانکه بر بلایش سپاسگزاریم.

۵. حدود ۸۰۰ سال قبل سعدی گفت:
منت خدای را عزوجل که طاعتش موجب قربتست و بشکر اندرش مزید نعمت. هر نفسی که فرو میرود ممد حیاتست و چون برمی آید مفرح ذات. پس در هر نفسی دو نعمت موجودست و بر هر نعمتی شکری واجب .

۶. تشکر از کسانی که راه رسیدن به نعمات الهی را هموار نموده و واسطه این فیض شده اند وظیفه ای است که مورد سفارش خدا و اولیاء دین می باشد. «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» هر کس در مقابل احسان و نیکی بندگان خداوند شکرگزاری نکند خدا را شکر نگفته است.

اگر بدنبال سلامتی، موفقیت و ثروت هستید شکرگزاری را جدی بگیرید! هم از خداوند و هم از آنانی که نعمت خداوند را به شما رساندند. بعد از ۱۴۰۰ سال امروز فواید شکرگزاری توسط بسیاری از نویسندگان خارجی همچون راندا برن نیز کشف شده است. قدر داشته هامان را بدانیم!
رمضان ماه شکرگزاری و بندگی و میهمانی خداوند بر شما مبارک.

درباره نویسنده مشاهده تمام پستها

خودآرامی نوین

پاسخ دهید

Your email address will not be published. Required fields are marked *