گرمازدگی حاصل یک ناهار چرب!

این روزها گرمای شدید تهدیدی برای سلامتی شماست. میدانید چرا؟ چون الگوی تغذیه ما بسیار نادرست ترویج شده است.

در فصل گرما سعی کنید ناهار خود را حذف کنید و بجای آن میوه میل کنید و اگر نمیتوانید، غذای بسیار ساده و سرد میل کنید. یک آب دوغ خیار میتواند ناهار شما را تامین کند! Image result for ‫آب دوغ خیار‬‎

اگر به خوردن غذای چرب عادت دارید انتظار گرما زدگی و بیماری های کبدی را داشته باشید. در این فصل بیش از همیشه مراقب کبد خود باشید. کبد این عضو مهربان و مظلوم شما، به مراقبتهای بسیاری نیاز دارد.

طبع کبد گرم و خشک است و زمانی که غذایی میل میکنید تجزیه غذا نیز ایجاد حرارت میکند خصوصا وقتی که غذا چرب باشد شکسته شدن مولکولهای چربی انرژی زیادی آزاد کرده، کبد را بسمت ناخوشی میل میدهد.

تصور کنید در تابستان در یک اتاق با دمای نزدیک ۴۰ درجه برایتان یک بخاری هم روشن کنند! واقعا چه حال فوق العاده ای به شما دست میدهد؟ خب حالا در این محیط دل انگیز بخواهید کار هم بکنید دیگر بهتر از این نمیشود!

این شرایط کبد شماست در اوج گرمای ظهر تابستان وقتی که در حال خوردن یک چلوکباب چرب هستید…

شاید اگر الان دلتان برایش بسوزد بفکر سلامتی اش باشید و گرنه او بسیار غمگین خواهد شد. غذای چرب را به شامگاه بسپارید اما نه دیروقت. همان اول شب بهترین زمان شام شماست. غذای خوب بخورید و از غذا و سلامتی بصورت توام لذت ببرید.

شاید یکی از  تعالیم نادرست که خیلی ها به آن استناد میکنند همین جملات باشد:

صبحانه را خودت بخور
ناهار را با دوستت بخور

و شامت را به دشمنت بده

در حالی که تغذیه صحیح با صبحانه کامل و زودهنگام شروع میشود و نیز با شام زودهنگام و کامل هم پایان میگیرد. زمانی که در حال استراحت و آرامش باشید نه در میانه روز در اوج گرما بهمراه استرس و شتاب!

سیستم گوارش خود را هم محترم و دوست بدارید! اینها سرمایه هایی بی مقدار هستند.

سبک زندگی ها بسیار تغییر کرده و به تبع آن بیماری های عجیب و غریبی هم خلق شده! انتخاب با خودمان است.

سالم و شاد باشید

 

درباره نویسنده مشاهده تمام پستها

خودآرامی نوین

پاسخ دهید

Your email address will not be published. Required fields are marked *