شما تصور میکنید کجای این جدول هستید؟

یکی از مباحث بسیار زیبا و جذابی که دکتر هاوکینز توانست آنرا بصورت کمی نشان دهد میزان سطح هشیاری یا Levels of Consciousness است این سطح که در هر فرد بین ۱ تا ۱۰۰۰ تعیین میشود، نشان دهنده میزان هشیاری وی است.
مرتبه های اندازه گیری به ادراک- احساسات- گرایشات- جهان بینی و حتی عقاید مذهبی وی مرتبط است و حتی می توان آن را برای تمام رفتارهای بشر تعمیم داد. در تصاویر پیوست میتوانید نقشه هشیاری را ببینید و شگفت زده شوید.
لازم به ذکر است که بدست آوردن سطح هشیاری هر شخص تنها بکمک ارتباط با ضمیر ناخوداگاه وی ممکن است.
در مورد سطح هشیاری (سطح انرژی) حرف بسیار است. خیلی از رفتارهای انسانها و نهایتا جامعه را میتوان بکمک این اعداد توجیه کرد. از آنجایی که عدد ۲۰۰ بعنوان عدد بحرانی جدول تعیین شده است براحتی میتوان استباط کرد که پدیده های خطرناکی همچون خودخواهی مفرط- شرارت ها- پلیدی ها- غرور- تجاوز- جنایت و خودکشی چگونه در جامعه ای که سطح انرژی غالب افراد آن پایین است افزایش می یابد و چنانچه همانند پارامترهای حیاتی بدن مراقب این عدد باشیم و همواره آنرا بسمت بالاتر از ۲۰۰ میل دهیم چه جامعه آرام و امنی خواهیم داشت.
اینگونه بنظر می آید که ظاهرا وضعیت عمومی یک جامعه نیز علاوه بر افراد قابل اندازه گیری است.
این جدول کمک بسیار بزرگی برای تحلیل رفتارهای انسانی است و جالب تر آن است که بدانید این اعداد در واقع لگاریتمی هستند! یعنی فاصله بین ۲۰۰ و ۲۰۱ عدد یک نیست بلکه نشان دهنده ۱۰ برابر بودن است! و فاصله بین ۲۰۲ و ۲۰۰ یعنی ۱۰ به توان ۲ و نشان دهنده ۱۰۰ برابر بودن است!
شاید بد نباشد که اشاره شود به همان جمله زیبا:
تغییر در جامعه دقیقا حاصل تغییر افراد آن جامعه است.

درباره نویسنده مشاهده تمام پستها

خودآرامی نوین

پاسخ دهید

Your email address will not be published. Required fields are marked *